Tuesday, April 2, 2019

Menstrual Cup Kullanımı

Herkese merhaba;

Neredeyse 1 sene olacakmış yazmayalı.  Bir ses vereyim dedim iyice unutulmadan :)

Bugün yaklaşık 1 senedir kullanmakta olduğum Menstrual Cup'tan bahsedeceğim. 

Türkiye'de maalesef çok yaygın olmasa da özellikle "Sıfır atık" projeleri kapsamında yurtdışında oldukça yaygınlaşmış bir ürün. Tampon muadili ama hem daha sağlıklısı, hem de çevreye kat kat faydalı bir ürün. Zira ped ve tampon atıkları çevremiz için oldukça zararlı. 

Ben de çok uzun zamandır denemek istiyordum.  Geçen yıl Amazon.de Türkiye'ye gönderim yapmaya başlayınca hemen sipariş verdim. Benim tercihim Masmi markası oldu.





Öncelikle boyut konusunda, Masmi boyutlandırmayı yaşa göre yapmış. Bu konuda talimatları tam uygulamanızı tavsiye ederim. Zira ben ilk başta küçük boyutunu aldığım için, sızıntıya sebep oldu. Hoş daha sonra bir büyük boyunu aldım, o da birazcık sızıntı yapıyor ama sanırım hala takmayı tam olarak başaramadığımdan dolayı.

Evet alışması çok zor bir ürün, onu söyleyebilirim. Hele ilk aylar, resmen çıkaramadığım için ağlama teşebbüsüm dahi oldu :D ama alıştıktan sonra çok daha rahatlıyor takıp-çıkarma süreci. Temizliği de oldukça kolay: Regl dönemi başlangıcında suda kaynatıyorsunuz. Regl dönemi boyunca özel temizleme sıvısı ile yıkıyorsunuz (ki ben genital bölge yıkama jeli kullanıyorum). Regl sonrası da yine kaynatıp, bez torbasına koyup kaldırıyorsunuz.




İkinci olarak söyleyebileceğim şey ise şu: Bir kere tampon gibi Toksik Şok Sendromu tehlikesi yok. Bununla birlikte, eğer regliniz çok yoğun değilse 12 saate kadar temizlemeniz gerekmiyor. İnanılmaz rahat, doğru takarsanız asla hissetmiyorsunuz. İstediğiniz gibi spor, yüzme vs. eylemleri gerçekleştirebilirsiniz. Gerçekten çok çok çok memnunum; hem de çevreye faydalı bir şey yapıyorum.

Sonuç olarak eğer tampon kullanıcı iseniz bence kesinlikle gidip bunlardan edinin bir tane.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...